Rapport om tävlingsdagen


Så i söndags morse (natt...) ringde klockan 02:55 för att gå upp och ta in Björk, packa in det sista i transporten och åka mot Kungsbacka för en tävlingsdag. Nora och Jesper var superschysta och följde än en gång med som hästskötare, kartläsare, mental coach och annat diverse. TACK än en gång! 

Det var en ny tävlingsplats för oss, med väldigt många anmälda ekipage på liten yta. Jag förstår arrangörens tanke med att låta så många som möjligt ska få chansen att rida, och det är kul att det är sådant stort intresse. Men för min del blev detta av olika anledningar för trångt och rörigt helt enkelt. Men jag tog mig samman och vi gjorde en godkänd uttagning. 
  Efter fyrgångsuttagningen, och med lite mat i magen, bestämde jag mig för att göra en riktigt bra töltuttagning. Vilket vi också gjorde! Det är det bästa jag ridit på en ovalbana, utan tvekan.Vi fick dock vår hittills lägsta poäng, vilket är förståeligt eftersom programmet blev en ganska ojämn visning då hon emellanåt gick toppenbra och däremellan föll isär.  Men det var så roligt att rida! 

Efter uttagningarna strök jag mig i finalerna och vi åkte hem i god tid nöjda med dagen! 




Kommentera här: