0 Läs mer >>

Förra onsdagen åkte jag upp till Jämtland och först och främst till Wången. Jag fick dela ut Wångenambassadörsutmärkelsen till 2014 års ambassadör och traditionen är att förra årets ambassadör får dela ut diplomet. Blev verkligen behandlad som en prinsessa under mina dagar på Wången. Onsdagskvällen började med att få vara med på studenternas avslutningsmiddag med lärare, personal, elever och föräldrar. Det var jättetrevligt!
  Sov gott på hotellet, fick äta Wångens supergoda frukostbuffé (tänk vad bortsämd man var....) och skjuts till kyrkan på torsdagsmorgonen. Avslutningen hölls i vanlig ordning med sånger, tal, betygsutdelning och stipendieutdelning. Det var absolut en ära att få dela ut Wångenambassadörsutmärkelsen till fina och duktiga Johanna som är så otroligt väl värd den!
  Efter avslutningen i kyrkan åkte vi tillbaka till Wärdshuset där det bjöds på god sommarbuffé. Efter buffén passade jag på att smita till stallet och hälsa på tävlingshästen jag hade sista året på skolan, fina Björk som såg ut att må bara bra!
  Det var riktigt roligt att hälsa på uppe på skolan igen, träffa vännerna, lärarna och övrig personal!

Sedan hade jag fyra dagars semester hemma. Hann både med att umgås med familjen och vännerna, och såklart en hel del promenader med Alma. Madde och Amanda pluggar ju i Luleå nuförtiden och det var evigheter sedan vi alla träffades sist! Sedan firade vi min födelsedag med middag och tårta på söndagen.

Kom tillbaka till Falköping igår på eftermiddagen. Då packade jag väskorna för tidigt imorse åkte jag, Nora, Björk och Jódis mot Malmköping och Lindnäs. Eftersom min bil inte riktigt varit som den ska på sista tiden var Nora sjyst och lånade ut sin samt följde med som både sällskap och chaufförshjälp. Trevligt med sällskap men också skönt att inte åka ensam när Jódis åker transport för första gången. När vi lämnat av hästarna åkte jag dock med ner igen, tanken är att jag ska ta min bil upp imorgonbitti. Sedan börjar sommarpraktiken på Lindnäs hos Ia och Denni som jag sett fram emot!

Fina Wången

Min "gamla" vän Björk

Hehe- en av Wångens nya automatiska gräsklippare. Eleverna hade tyckt att det vore roligt att se Jan och Johan (som är Hästchef och VD) jobba lite, så det fick gräsklipparna heta. Detta är alltså Jan som jobbar i slänten ovanför konferensen och hotellet!

I kyrkan med 2014 års Wångenambassadör!  Foto: Wangen.se/Ronney Wickzell

Maddes lilla valp!

Middag i Amandas stuga

Min familj är lika omotiverade på att vara med på bild som jag är... Men denna är i alla fall från i söndags kväll när vi firat min födelsedag!

6 dagar i norr

0 Läs mer >>

Just nu råder totalt kaos, då jag håller på att packa, rensa och storstäda. På onsdag morgon går tåget och sedan flyget mot jämtland och Wången! Och tills dess ska jag vara utflyttad och ha ordning på både hästarnas och mina saker.
  Kom på att jag inte kollat på bilderna som Åsa fotade när vi löshoppade i April. Här är några bilder på Björk!