Baltasar


För cirka 3 veckor sedan fick Baltasar komma ut i en liten sjukhage. Förra veckan bröt han sig ut två gånger, och det var inte hållbart att ha honom i provisorisk hage längre. Så han har under cirka en vecka stått i rundcorallen på dagen. För några dagar sedan gav dock de på husaby klartecken för att släppa ut honom i vanlig permanent hage av mindre slag. Så nu går han i lilla gästhagen och ser supernöjd ut! 

För andra gången sedan frakturen provade jag idag att tömköra honom i paddocken istället för den dagliga promenaden som han numera tycker är vansinnigt tråkig. Men att jobba lite i paddocken tyckte han verkligen om! När jag befann mig bakom hans taniga lilla rumpa och såg den hängande magen och muskellösa ryggen blev jag dock påmind om hur annorlunda allt var för bara några månader sedan. Vi är ännu bara i starten på den långa rehabiliteringen, och jag hoppas innerligt att nästa röntgenbilder ser bra ut! 






Kommentera här: