Ovanlig måndag

 
Igår förmiddag åkte jag ned till Göteborg för att göra ännu en stipendieaktivitet, privatlektion på PRE. Det var absolut värt resan på cirka 2 timmar enkel väg. För det allra första måste jag bara säga... Vilket stall och vilken anläggning! Fina hagar, två stora paddockar, ridhus och stort rymligt stall i tegel. Att sedan solen strålade gjorde ju inte intrycket sämre :-)
  Jag fick rida en välriden (jättevacker) valack som var 12 år. Hästen var känslig för hjälperna och arbetsvillig, det var verkligen en härlig ridkänsla. Och vilken enorm galopp! Men oj så jag fick rida, efteråt hade jag nästan kunnat vrida ur mitt linne tror jag... Inte för att hästen var slö eller så, utan att man hela tiden måste underhålla och placera hästen med skänklarna. Och hålla stenkoll på mina vikthjälper... Missade det vid första galoppen, vilket fick hästen att göra en tvär vändning och nästan springa in i staketet. Så jag glev halvt av ner på staketet... 
  Men det var en häftig ridupplevelse och mycket nyttig lektion, så jag är väldigt nöjd! 

Direkt efter jag kommit hem bytte jag mina svettiga ridkläder mot nya för att åka med Johanna till ridskolan för ridlektion på storhäst. Stooooor häst :-) Fick rida en jättestor häst som hette Magita, men hon var snäll. Tror att jag utan att överdriva kan säga att lilla Jódis hals inte ens är en tredjedel så lång som henne var... Hon var ganska långsam men ju kvickare jag blev i hjälperna desto kvickare blev hon. Det är faktiskt väldigt skönt när rörelserna går så stort och långsamt, man får massor av tid att känna och tänka. 

Har absolut fått mersmak, såhär dagen efter har jag träningsvärk överallt i muskler jag inte visste att jag hade... 
 

 
Magita :-) 

Kommentera här: