Husaby


Idag var det dags för återbesök på Husaby för Baltasar. Jag trodde jag och Baltasar skulle åka själva men både Åsa och Nora ville med och se hur det var med honom, skönt för mig att inte åka själv och framförallt väldigt trevligt :-) 





Idag togs också nya röntgenbilder. Frakturen läker och han får nu börja gå ut på 5 minuters promenad en gång om dagen! Frakturen har ju gått upp i leden, vilket lett till att han fått pålagringar på kronbenet. Enligt veterinären är det inte ovanligt när frakturen gått upp i leden. Framöver får vi försöka behandla leden, men tills vidare är fokus på att benet ska läka ihop. 

Nu har Baltasar stått på box sedan den 8 Januari. Jag vet inte hur många guldstjärnor han förtjänar, men många är det tycker jag. Han står verkligen med öronen framåt hela tiden, krafsar inte, skriker inte, sparkar inte. Han spenderar sina dagar med att äta, doppa huvudet i vattenhinken och dricka ungefär 2 stora hinkar om dagen, och eventuellt äta lite granris. Ibland står hans innesällskap i boxen bredvid så han har någon att klia lite på. Så har alla dessa närmaste veckor sett ut för honom, och jag tycker han ska ha en stor eloge för hur han tar det! 





Kommentera här: