Tävlingen


På fredagseftermiddagen hämtade Ingrid och Anders upp mig och Björk. Björk kände igen sig hemma och fann sig direkt tillrätta bredvid sina gamla vänner! Vi fick sovmorgon då vi först skulle starta efter lunch. Dock var det rätt försenat så det blev ändå några timmar på tävlingsplatsen. Så nu vet vi hur gaedingakeppni går till! Det visste inte jag innan, men vi hann se några klasser innan start. 
  Uttagningen gick bra, Björk blev lite spänd på ena kortsidan mot högtalarna till, men bitvis gick hon super. Vi fick 5,37 totalt och vår första 6:a för tölt! Jag är mer än nöjd, vi har nästan höjt oss en hel poäng i tölten sedan senast vi tävlade. 
  Innan söndagens final råkade jag börja värma 2 klasser för tidigt, och dessutom blev det försenat. Så även om jag mest skrittade omkring blev det alldeles för lång uppvärmning. Hon var väldigt trött i musklerna (och i huvudet..) föll isär och rollade genomgående hela första varvet, samt bitvis andra. Men halva vänstervarvet var bra! Poängen blev därefter, 4,97 eller liknande. Men jag är supernöjd! Det är något jag också behöver lära mig; hur lång tid vi behöver att värma upp, hur lång tid de olika klasserna tar osv. 

Hela helgen har både jag och Björk blivit bortskämda, fått både god mat och sovmorgon och Björk en massa gott gräs. Vi vill tacka Björks ägare Ingrid och Anders för boende, mat, skjuts, trevligt sällskap och god hästskötarhjälp! Nu tränar vi vidare! 





(Bzzzt... Varför så vackra miner..?) 

 

Foto: Ingrid Fahlén 


Och en bild från det fina stallet! 
 
 

Kommentera här: