Tävling


Tidigt i lördags morse åkte vi mot Sävebanan för ytterligare en tävlingsdag. Planen var att rida T8 igen. Allt gick än en gång toppenbra; planeringen, hästen var positiv och fokuserad, vädret var på topp och stämningen var bra. 
  Det blev ännu mer rollningar i T8 idag än förra gången, men det gjorde ingenting för Björk var helt fokuserad och supertrevlig att rida. Även på framridningen kändes hon jättefin. Så... helt spontant gjorde jag en efteranmälan i V5. Helt galet! Jag hade inte bara lite is i magen, utan en hel kyllåda om jag får säga det själv. Och vilket bra program vi gjorde. Efter galoppen (som vi kämpat så mycket med) var det glädjetårar. Och de kom åter när vi fick höra våra fina poäng! 5,5 5,4 och 5,1 i total. Bör nämna att det är de högsta poängen jag ridit för på en ovalbanetävling. 
  Gick till A-final i båda grenarna men strök mig i V5. Bör kanske strukit mig i båda, det var varmt och vi var lite småtrötta båda två. Framförallt jag... Ingen dålig insats men inte den bästa heller. Det räckte ändå till en andraplats vilket vi är jättenöjda med. 
  Är så glad att jag fått förtroendet av Ingrid och Anders att låna deras fina häst! Så nu tränar vi vidare :-) 






 

Kommentera här: