Sadelköp


Sadeln jag sparat länge till är en Equipe Emporio Island. Jag har trivts absolut bäst i denna sadel av alla jag ridit i. Tycker det är en svår balans med sadlar, att inte känna sig låst men ändå få lite stöd.  
  Idag fick jag låna en Equipe Emporio av en snäll kursdeltagare och rida mitt pass i den på Björk. Jag var nervös att den skulle vara för stor på henne som är bra liten. Men den låg jättebra och stilla! Och jag blev påmind om varför jag älskar den sadeln. Blev på bra humör bara av att rida i den, haha.
Så efter det bestämde jag mig. Gick ut på hästnet för att se om det fanns något ute med den budget jag lyckats samla på mig. Och det gjorde det- i precis rätt storlek!
Vill aldrig ropa hej förrän jag är över bäcken- alltså förrän den är betald och jag har den hemma och det känns så bra som det ska. Men jag håller alla tummar! 










Kommentarer:

1 Emma:

skriven

Äntligen!! ;)

Kommentera här: