Lilla loppan

 


Lilla räkan som hon hette i början har nu bytts ut till lilla loppan, som en kursdeltagare kallade henne i höstas. Hon är verkligen en lite loppa. Söt som socker, med så mycket skutt i benen att jag en del dagar misstänker att hon lånat Tiger i Nalle-Puhs studsiga svans, eller att hon har en liknande konstruktion inbyggt i varje ben... Efter dagens ridpass, då hon var otroligt duktig och ordentligt svettig, släpper jag ut henne i hagen. Rullar sig nöjd, skuttar upp och drar två varv i hagen i full galopp och visar diverse krumsprång och bockningar, med leran sprutande runt hovarna. Sladdar nedför slänten och stannar bredvid Oskadis för att tugga lite halm tillsammans med sin bästa kompis. Levnadsglad!
 


Bild från i söndags, glädjerus när Oskadis kommer tillbaka! 


Kommentarer:

1 Kajsa:

skriven

Åh så söt! :')

2 Amanda:

skriven

Så söt!

3 Moa E:

skriven

Hej!
Jag håller på att leta efter en ny sadel, och är väldigt inne på en Equipe Emporio. Jag har aldrig provat sadeln, men jag vet att alla som har den tycker den är superskönt. Jag har förtillfället en Eques Sella, och en Childeric. Childericen är till salu, för att den är alldeles för stor för mig, den är ju trots allt en 18,5. Min familj äger två hästar, och därför behöver vi två sadlar. Jag vill inte köpa en till Sella, även fast jag trivs i den. Jag är då somsagt inne på att köpa en Equipe. Jag tänkte höra med dig lite om lite information om sadeln. Vad tycker du är bäst med den? Finns det något dåligt/sämre? Passar den olika hästar? Vad har du för bomvidd och för sitsstorlek? Den jag hitta är en 17" och +3 i bommen.
Skulle vara mycket tacksam om du kunde hjälpa, men det är inget måste!
Kraam

4 Matilda:

skriven

Hej! Fin blogg! kika gärna in på min som är ganska nystartad :)

5 Moa E:

skriven

Tack så jättemycket för svaret!

Jag är faktiskt också väldigt kräsen när det gäller sadlar, vår Childeric köptes med Tritill, och var bra då, men med tiden har jag insett att den är för stor och som du sa, att man blir något låst. Jag är ju väldigt liten, så en 17" kan bli något förstort, men det är så att mamma också måste få plats i sadeln, så då får jag offra mig.

En +3 kanske blir något för stor för fem-åringen som än inte har så mycket muskler, men den passar nog ganska bra på Trille.

Tack igen!

Gott nytt år förresten ;)

Kommentera här: